Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.5.2005, Jan Vítek, recenze
Na trhu herních zvukových karet v Česku jsou dnes u renomovaných prodejců k dispozici prakticky jen výrobky dvou firem – Hercules a Creative. Analogie by se tedy dala hledat u AMD a Intelu, kde Creative svým zázemím a tradiční minulostí výrobce zvukových karet připomíná Intel a Hercules vpádem do tohoto segmentu trhu a invencí zase AMD.
iNDyII | 18.5.200515:16
Zdravím, nejsem kdovíjaký odborník ale používal jsem integrovanou zvukovku­(na MSI KT4V­) docela dlouho dokud jsem měl obyčejné bedičky ale před nedávnem jsem si koupil receiver SONY a sloupovky a rázem jsem úplně znechucen kvalitou výstupu­-katastrofa! I já se svým mizerným sluchem zjišťuji že takhle to dál nepůjde­-můžete mi poradit nějakou zvukovku­-za co nejmíň peněz a se solidním výstupem která by drásala mé zvukovody trochu míň než ta integrovaná? Upozorňuji­-nejsem žádný fajnšmekr­-možná by stačil SB Live 24?? prosím poraďte Dík
Odpovědět0  0
Arthur | 18.5.200515:42
Integrovane karty resp. chipy su nic moc pri zapojeni 5.1 alebo 7.1, ale cest vynimkam. SB Live 24 staci, alebo nejake SB Audigy 2, alebo nejaky Hercules, Gainward a Phillips s chipom VIA Envy 24HT.
Odpovědět0  0
enriqo74 | 19.5.20058:28
Ja by som nekupoval SB Audigy ­(1­) ­- mal som ho, ale zvukovka kt. je od nVidia ­(SoundStorm­) hrá lepšie. Už na kvalitu odkazuje aj, že mám vedľa inštalačného CD pre Audigy na disku cez 300MB patche. Aud. 2 sú lepšia voľba a aj SB Live24 7.1 ­(sú to podľa mňa vylepšené Aud. 1­-tky­). Kamoš je audiofil a bral zvukovku od hercules a nevie ho vynachváliť.

Ale keď si doteraz mal len zvukovku onboard, budeš nadšený z hoci ktorej zvukovky na 600­-700 Sk. Nad 2000 Sk by som nekupoval ­(stačilo mi raz za 3000 audigy­). Keď ale čistý zvuk tak napríklad je super Extigy ­- žiadne rušenie z PC ­- super, len drahé ­(skús bazár­).
Odpovědět0  0
Blaster32 | 6.5.200519:40
Můžu se zeptat, proč děkujete Guillemotu za zapůjčení GRAFIKY ???
Já bych teda 3.5 jack do D­-Subu nenarval.
Odpovědět0  0
Tomas_s | 6.5.20058:20
Je to radost tady sledovat diskuze, většina názorů i dotazů je inteligentních a odborných. Dříve jsem byl často na Žive, ale připadá mi, že odborníci už odešli.
Odpovědět0  0
Arthur | 5.5.200516:18
Je treba si uvedomit, ze produkty firmy Hercules su vzdy drahsie ako ine konkuracne znacky s chipom VIA Envy HT.
Napr. ja mam Gainward Hollywood@Home 7.1 Soundcard so zvukovym chipom VIA Envy 24 HT­-S
Digital Out ­(S­/PDIF­) Yes ­(24­-bit­/192KHz­)
Analog In Yes ­(20­-bit­/48KHz­)
Analog Out Yes ­(24­-bit­/96KHz­/S­)
SNR ~96dB
THD ~0.018%
IMD ~0.0089%
AC97 Yes
EAX 1.0, EAX 2.0 Yes ­(32­-bit­/32V­)
OpenAL Yes
DirectSound Yes
DirectSound 3D Yes
Sensaura­/Immerzio 3D Yes

Bundled Software
WinCinema Yes
Drivers & Utilities Yes

Je to skvela zvukova karta so 7.1 zvukom a hlavne o 45% lacnejsia ako Hecules !!! Jej cena sa pohybovala okolo 1300 Sk s DPH a pred Vianocami bola akcia za 600 Sk s DPH. Kto umi ten umi :­-­)

Co sa tyka integravanych zvukovych chipov on­-board tak tam jednoznacne kraluje VIA VT1720 Evny 24PT 7.1 a az potom nekde v zaviesu su Realtek ALC850 7.1, Creative SB LIve! 7.1 a CMedia CMI9880L 7.1
Odpovědět0  0
mobilemikedotorg | 3.5.200521:03
majitele teto ZK,sahnete si na hlavni Chip a drzte na nem prst 30 sec.kdo udrzi je dobrej...ja ne...poti to snad 60St.C...krutost...

a neny nejake zpusob jak unlocknout regulaci basu a vysek ?

MMike

Odpovědět0  0
hekrhy | 5.5.200510:09
> a neny nejake zpusob jak unlocknout regulaci basu a vysek ?

pouzivej original ovladace od Creative a ne ty, ktere se ti samy nahrajou z window$
Odpovědět0  0
mobilemikedotorg | 5.5.200510:29
pouzivam...a presto nic...

MMike

Odpovědět0  0
karel novak 8 | 3.5.200516:14
pri hrani her zere vykon cpu jak krava
tam kde sb vezme 10% bere hercules 30%
Odpovědět0  0
Arthur | 5.5.200516:41
Test Setup
Processor Pentium 4 2.4 GHz
Memory 1 GB of DDR
Graphics card NVIDIA GeForce Ti4200
Hard disk 80 GB 7200 rpm
Optical disk player DVD LG16­/48X
OS Windows XP Home SP2
Direct X Version 9.0c
Speakers Creative Gigaworks S750, Logitech Z2200
Video player Power DVD, Win DVD

Creative Adigy 2 Platinum Pro ZS vs Hercules Furtissimo 4

Quake 3 1024x768x32 obrazkov za minutu
Creative Adigy 2 Platinum Pro ZS ­-­-­- 226.2
Hercules Furtissimo 4 ­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­- 208.0

Comanche 4 1024x768x32 obrazkov za minutu
Creative Adigy 2 Platinum Pro ZS ­-­-­- 46,0
Hercules Furtissimo 4 ­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­- 40,7

Splinter Cell 1024x768x32 obrazkov za minutu
Creative Adigy 2 Platinum Pro ZS ­-­-­- 32,0
Hercules Furtissimo 4 ­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­- 28.0
Odpovědět0  0
MageLLaN | 3.5.200516:03
Jestli se mylim, tak napiste. Rad se priucim.
Odpovědět0  0
MageLLaN | 3.5.200516:02
Coz takhle otestovat jeste nejake jine zvukove karty typu Onkyo Wavio, M­-Audio Studiophile 192, Revolution 7.1 a porovnat je s zde pritomnymi ­(klidne i pri pouziti loop testu, i kdyz jeho vypovedni hodnota neni moc velka­). Myslim, ze cena napr. Revolution neni o moc vyssi nez cena zde pritomnych karet a zvukova kvalita, kterou podava, je dle meho nazoru o dost lepsi a i charakteristiky merene pomoci Right Marku jsou velmi dobre ­(pri 16bit a 44.1kHz az 24bit 96kHz­) a nebo pro porovnani otestovat uz nejakou opravdu kvalitni zvukovou kartu jako M­-Audio Delta 1010LT, nebo Audiophile 192, ci od nejakeho jineho vyrobce.
Jinak k vlastnimu testu:
Proti testu a hlavne popisu u testovani frekvencniho prubehu ­(jednoduse schopnost prenaset signal na vsech urovnich ­"stejne hlasite­") nic nemam. Na testovani odstupu signal­/sum taky nic nemam. Ovsem u dynamickeho rozsahu neni napsane nic o tom, co to vlastne je a to by podle me stalo za to doplnit. Napriklad uvest neco jako: Tento test ma za ukol zjistit jakou maximalni dynamiku je schopna dana zvukova karta vyuzit. Zhora je omezena maximalni vystupni urovni signalu a zdola sumem a zkreslenim.
Dale test ­"celkoveho harmonickeho zkresleni­" ­(THD+Noise­). Nic jste nenapsal k tomu, co to vlastne je. Treba pri tomto mereni je zvukovka buzena signalem o frekvenci 1kHz a zkouma se pomer energii prvni harmonicke ­(coz je vlastni signal­) vuci zbytku spektra.
A pak IMD. Vykyv u znacky 50Hz neni vykyv u znacky 50Hz, Je to signal 60Hz a 7kHz, ktery je pousten do zvukovky, aby se prozkoumaly i souctove a rozdilove slozky ve spektru daneho signalu. tzn., ze tyto dva signaly maji vysokou uroven, ale veskere ostatni spektralni slozky musi byt co nejmensi. A jak je videt z vaseho testu, tak vlastnite docela dobry zdroj, pres ktery nepronika moc ruseni na 50Hz a jejich nasobcich. To by se projevilo na grafech Noise a THD+Noise ­(­"kopecky­" na 50Hz a nasobcich :­)
Posledni test, preslechy mezi kanaly. Celkem dulezite, aby byly co nejnizsi, ale zase, u tohoto testu je vse celkem jasne. Znamena to, jak hlasite slysime levy kanal v pravem a naopak. To je myslim celkem jasne.
A na zaver: sluchatka na kterych jste testoval nejsou nejlepsi volbou. Mohl jste vybrat neco jako Sennheiser HD­-565 Ovation, HD­-580, nebo HD­-600. To by byly opravdu referencni sluchatka. A dale by bylo potreba doplnit poslech i na alespon jednom paru reproduktoru ­(at uz studiove monitory alespon Tapco S5 a vyssi, nebo kvalitni zesilovac BEZ predzesilovace a reproduktory typu B&W rady 602 a vyssi. Sice drazsi, ale objektivni a dala by se pouzit i na test drazsich zvukovek apod.
Berte tento prispevek prosim jako zamysleni a objektivni kritiku k vasemu clanku.

Testy dvou M­-Audio Revolution 7.1 v RightMarku jsem ochoten zaslat emailem autorovi clanku pro ucely srovnani s jinymi a mozna by stalo za to, udelat nejakou databazi zvukovek a jejich testu v RightMarku.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.5.200516:43
Dobry den, k tem zvukovkam ­- testovali jsme hlavne dnesni nejprodavanejsi modely, resp. modely nejlepe dostupne. Jestli dokazeme sehnat NA TEST i jine, to bohuzel nezalezi na me. Stejne tak testovaci sluchatka­/repro. Jsem rad, ze jsme sehnali vubec to, co jsme sehnali a nebylo to nijak lehke.

Strucny popis testu Rightmarku je na prvni strane, tam najdete i info o dynamickem rozsahu.

Berte to prosim tak, ze jsme server zabyvajici se HW obecne a ne server zamereny na zvuk a zvukove karty. Za pripominky dekuju. Jan Vitek
Odpovědět0  0
malcom@entrum.cz | 3.5.200515:00
dobry den,
rad bych se zeptal jestli se da srovnavat ­(integrovana zvukova karta ­)Realtek ALC850 na základních deskách s těmito kartami, jestli je znatelný rozdíl s Creative SB Live ci Creative SB Audigy 2 ZS , a jestli ma cenu dokupovat zvukové karty
Odpovědět0  0
Honza1111 | 4.5.20059:14
Odpověď zní: nedá. Mám taky realtek 860 a před tím jsem měl sb 128 a to co šlo z toho sound blasteru se dalo říkat hudba, to co leze z toho realteku se dá říct sračka. Docela mě zaráží že jim tady sb 128 skončila na posledním místě, když spousta lidí tvrdí, že hraje líp než sb live.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 4.5.200510:25
To je hrozně individuální na každé desce. Jsou integrované zvukovky, které nezvládají ani základní hudbu ­(chrastí, zkreslují...­), ale i takové, které hrají poměrně obstojně ­(např. na mé desce integrovaný Realtek 655 ­- v rámci možností­). Co je ještě zajímavější, odolnost proti ruchům je silně závislá na umístění čipu na desce. Ten samý čip může na některých deskách být prakticky imunní proti rušení ­(příklad mého EPoXu­), ale na jiných deskách budete slyšel úplně všechno, včetně např. pohybů myši po stole. Dokonce odolnost některých integrovaných řešení je mnohem lepší než zvukovek do PCI.

Ad HD­-Audio ­- na tiskovce jsem kritizoval především to, že HD­-Audio nepoužívá nějaký nový typ digitálního výstupu a že takto s analogem bude nulový rozdíl mezi AC97 a HD­-Audio, protože zvukovka nachytá ruchy z počítače a po kvalitě se zapráší. Intel tohle ale nechce řešit, zřejmě si myslí, že nemá dostatečnou sílu na zavedení náhrady SPDIF. Dostat kvalitní zvuk z PC je prakticky nereálné, analog bude vždycky rušen a pro digitál neexistuje odpovídající konektor ­(vyjma stereo v CD kvalitě, což už dnes asi moc lidi nevytrhne­).
Odpovědět0  0
Honza1111 | 4.5.200510:50
Co se týká těch ruchů z počítače to mi až tak nevadí, ten realtek na Intel desce je celkem sluště odfiltrovanej, ale co mě vadí je to, že ten realtek není schopnej alespoň slušně reprodukovat některé nástroje, trubky znějí jako kus plechu a celkově hudba z toho realteku je taková mrtvá, nevím jak to popsat, prostě SB 128 je pro moje ucho muzikálnější a poslouchání hudby mi přišlo radostný, na realteku je to pro mě utrpení.
Odpovědět0  0
vodic | 4.5.200512:42
Jen poznamka ­- trubka JE kus plechu ;)
Odpovědět0  0
Honza1111 | 4.5.200516:53
Jenomže není plech jako plech :o)
Odpovědět0  0
Arthur | 5.5.200516:54
Aj ja som mal on board Realtek ALC850 a aj C­-media a mal som take iste pocity ako ty, nic moc, ale ked som presiel na on­-board VIA VT1720 Evny 24PT 7.1 tak se teda uz Sb 128 nechyta s straci, konecne dobra a na urovni on­-board zvukovka !!!
Odpovědět0  0
Viliam Vida (41) | 3.5.200514:49
Dnesne motherboardy ponukaju tiez kvalitne integrovane zvukovky a pokila nieste narocny hudobnik alebo clovek co pracuje so zvukom a snazi sa dosiahnut co najlepsi vysledny zvuk bez sumiveho efektu nema prakticky any vyznam kupovat Audigy2­-4 alebo Hercules pretoze obycajny pouzivatel a este k tomu ked ma standardne reproduktory rozdiel v pocuvani nepociti
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 3.5.200515:54
To je sice mozna pravda, ale jestli mas onboard zvukovku nebo zvukovku ve slotu seksakra poznas v narocnych hrach. Ja mam celkem vykonnou masinu ­(XP2800+, 1GB RAM 400MHz a GF6600GT­) a pouziti onboard zvukovky snizuje vykon napr. ve FarCry a HL2 i o 40%, mereno v FPS ­(hlavne pri zapnutem EAXu­). To je dobry duvod, proc si i do herniho kompu koupit Audigy2Value.
Odpovědět0  0
Ladis. | 3.5.200518:40
A co jste si myslel? Tyhle integrovane zvukovky jsou jen ten prevodnik ­- vse ostatni dela driver. Takze ty EAX efekty jsou softwarove emulovane ­(tedy zerou dost CPU­) ;)
Odpovědět0  0
leky | 3.5.200520:43
Ee, mam na doske Live! 24­-bit, procesor to nezatazuje :­) Ale uznavam, nie je to klasicka on board zvukovka.
Odpovědět0  0
Ladis. | 3.5.200520:53
Tak to asi nebude takovy ulet jako zvukovka tvorena casti softwaroveho modemu, jako je u nekterych notebooku ;­)­))
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 3.5.200516:12
Presne tak, pokud mate bednicky typu Genius ­(no mozna az na ty nejlepsi varianty­) tak nema valnou cenu porizovat si kvuli lepismu zvuku­(hudba, ne hry­) neco jako A2 nebo fortissimo.
Poslechovej test povazuju za mozna cennejsi nez vsechny ty grafy, zvuk je totiz potvora desne subjektyvni vec.
Odpovědět0  0
Honza1111 | 4.5.20059:10
Tak v tom s tebou nemůžu absolutně souhlasit, mám realtek 860 na desce, kterýmu Intel říká, High definition audio a poslouchat přes něj hudbu je utrpení, stará sb 128 hrála nesrovnatelně líp ale jestli to nepoznáš tak to neřeš, na počítačovejch bedýnkách to stejně nepoznáš.
Odpovědět0  0
Simik (362) | 3.5.200512:07
Urcite zajimavy test a diky za nej. Jen myslim, ze se pouziva oznaceni frekvencni charakteristika.

"Ovšem ani u ostatních karet kolísání ve slyšitelném spektru nepřekročilo hranici čtvrt Hertzu,­"
Tomu dost dobre nerozumim, nema to byt 0,25 dB.

Take se primlouvam za mereni vstupu a vystupu nezavisle s nejakou referencni kartou.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.5.200512:14
dekuji, mate pravdu, uz je opraveno
Odpovědět0  0
Pan_Jan_83 | 3.5.200511:29
Autoři lžou ?
-
Citace článku:ASIO 2.0 ovladače pro nízkou odezvu ­(2ms­), schopnost přehrávání a nahrávání více tracků najednou v 16­-bit­/48kHz nebo 24­-bit­/96kHz
-
Jinné zdroje:ASIO 2.0 ovladače pro nízkou latenci ­(22ms­) multi­-stopové přehrávání a nahrávání při 16bit­/48kHz
-
Tak kde je pravda? Já asio používám často a vím že je to hlavně záležitost ovladačů.Ná mé Audigy I + firewire + Při KX driver­([odkaz, pro zobrazení se přihlaste]) ­- Skvělý zvuk ale asio 5,16 ­(lupe­) 2,66Ms ­(extreme lupe je slyšet prace hdd + lupání­) ALe po instalaci Ngo MODED driveru mi jde asio Na 48Khz při 2,0Ms ?!
Je to bug?
-
Jak je to tedy s Asio na A2 Zs doopravdy­(kde vzali autoři hodnotu Asio 2ms Když jiní uvádějí 22ms. ­(jde mi o přehrávání 2 mp3 najednou a jejich mix­)
-
Jinak Creative drivery jsou opravdu zvuková tragedie ­(pokud jde o autenticnost­)
Přidávají LOUDNES a BASSBOST ­-Krásne je to poznat na programu typu REASON ­(tvorba hudby­)
Kde vytvořím vlastní zvuk a na nem je krásně poznat že hraje a zní jinak ­(podle verze ovladače , ikdyž u creative Vypnete všechny boosty atd ­(stále jsou aktivní ty skryté ­)

Význam tohoto ­(loudnes­) kroku chápu přijde amaterek a žekné:­"týýjo !! Takový hutný zvuk Creative je supéér­"
­-
Díky za vysvětlení.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.5.200511:42
ze stranek creative.com

ASIO drivers for low latency­(?2ms­) multi­-track playback and recording at 16­-bit­/48kHz...

sudhian.com

ASIO 2.0 drivers for low latency ­(as low as 2ms­) multi­-track playback and recording at 16­-bit­/48kHz or 24­-bit­/96kHz...

Odpovědět0  0
Kudla | 11.5.200518:18
Mam A2 ZS Platinum Pro, nahravani pres ASI0 2 v kvalite 24­/96 s 2ms latenci funguje naprosto bezproblemove ­(zadne lupani­).
Odpovědět0  0
Tomcat2 | 8.1.200615:45
jestli opravdu delas do hudby, pak od Creative utikej, jak daleko muzes a porid si profi a nebo treba i nejake poloprofi reseni od jinych vyrobcu a mas po starostech...
Odpovědět0  0
Petra Krátká | 28.1.20069:02
Ahoj, co to je Ngo MODED driver?
Kx drivery ovladače jsem nainstalovala a nejde mi zvuk. Díky P.K.
Odpovědět0  0
Petrik svetrik | 3.5.200511:12
Naprosto stejna chyba jako v testu integrovanych zvukovek...misto abyste pro nahravani zvuku v rightmarku pouzivaly stale stejnou zvukovou kartu, opet jste pouzivali vstupy na jednolivych kartach.Je tedy klidne mozne, ze napriklad herkules ma klidne 5x lepsi vystupni parametry nez audigy ZS a jediny duvod, proc dopadl hure, je ze ma 6x horsi vstup. Proste z tohoto testu se da vyvodit jen jedina vec: jake vysledky karta podava z zapojeni do loopbacku, o vlastnostech vstupu a vystupu se muzeme ­(muzete­) pouze dohadovat, ale obejktive jste nic nezmerili. zkuste se nad tim priste zamyslet a pouzivat pro nahravani stale stejnou zvukovou kartu, ktera ma objektivne dobry vstup, coz bude zrejmne pripad napr. audigy ZS. Toto je take jeden z duvodu, proc rightmark umoznuje zvolit, z jakeho zarizeni bude zvuk nahravat...
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.5.200511:17
To jsme zkouseli, davat loop se vstupem na Audigy, ale nevim proc, vysledky byly jeste horsi nez kdyz se pouzila stejna karta ­(zvlast u Herculese)
Odpovědět0  0
Petrik svetrik | 3.5.200512:01
Protoze by vsechny karty byly mereny na stejne aparature a vysledky by tak byly objektivni, takto je mereni zatizeno neznamou chybou zpusobenou ruznou kvalitou vstupu na jednolivych kartach...a je tudis naprosto na nic
Odpovědět0  0
vychodilp | 3.5.200513:06
Pokusil jsem se o velmi podobný test ­(je na czechcomputeru v zákaznických recenzích [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ­)
Bohužel tím, že počítače nebyly úplně u sebe a každý má své zdroje rušení vyšly výsledky hůře, než je obvyklé.
Když jsme jednotlivé karty zkoumal, tak jsem u Audigy2ZS zjistil, že má na vstupu výrazně horší kodek, než na výstupu. Elektro zapojení nedovedu posoudit a z toho co jsem měl byla Audigy2ZS nejlepší s velkou rezervou. Bohužel mi chyběly karty Hercules nebo TerrTec a tak jde o hrubé srovnání :­-(
Odpovědět0  0
vodic | 3.5.200513:46
To myslite vazne ? Opravdu nevite proc ? Ja nemam slov...

To je jako kdyz reknete debilovi, at ohodnoti svoji inteligenci. Pak to same reknete akademikovi s tremi tituly a co Vam vyleze za data ? Paskvil s absolutne zadnou vypovidaci hodnotou....
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.5.200513:55
Tak jeste jednou, Audigy podle vysledku by mela mit vstup dostatecne kvalitni, protoze dopadla nejlip ­- logicke. Ale kdyz jsme zkouseli loop napr. Hercules ­- Audigy, tak vylezly horsi vysledky, nez loop Hercules ­- Hercules. Jestli vite proc, uvitam, kdybyste nam to sdelil...
Odpovědět0  0
vychodilp | 3.5.200514:53
Netroufám si říci, že má Audigy 2ZS má dostatečně kvalitní vstup. V rámci běžně dostupných zvukových karet jistě ano. Sám jsme při prolézání Internetu objevil HiEnd kartu na HighEnd zvuk od Audio výrobce ­- Onkyo Wavio. Asi si s ní v Unrealu 3D zvuk neužijete ­(jen 2 kanály­), ale dle měření bych se ji nebál zapojit k HighEnd sestavě. Má o 30­-40dB ¨větší odstup signál šum a ostatní parametry bez poskvenky. Ceny je sice větší, ale pak by srovnání při použití kvalitních kabelů bylo objektivní.

PS: jak jsme napsal, samotná Audigy 2ZS má v Line In kodek několik let starý a s horšími parametry než na výstupu.
http:­/­/www.sigmatel.com­/corporate­/press­/111298­-ac97­-9721.htm ­- ten je na Line In a má 100+dB noise­-signal
http:­/­/www.cirrus.com­/en­/products­/pro­/detail­/P282.html je na výstupu a má 106dB noise signal.

Pokud budu výrobce, pak odfláknu spíš Line In, kde mi na to tak snadno nepřijdou. Loop měření je pohodlné, ale nepřesné.
Odpovědět0  0
Tomcat2 | 8.1.200615:32
musim se ohradit proti terminu ­"kodek­" na vstupu ci vystupu, zvukova karta zadny kodek na vstupu­/vystupu nema!!...ma pouze digitalni signalovy procesor DSP pro zpracovani zvukoveho signalu a analogove­/digitalni a digitalne­/analogove prevodniky na vstupech ci vystupech, pred kterymi ­(ci za nimi­) se nachazeji obvody pro zesileni ci zeslabeni signalu a dalsi obvody...dynamicky rozsah zvukove karty a linearita prevodu je dana typem a kvalitou provedeni prevodniku, odstup signal sum je veci taktez provedeni, s tim, ze se na nem uplatnuje vic prvku jako samotny dynamicky rozsah ­(cim vestsi, tim vyssi odstup muze byt, maximalni teoreticke hodnoty jsou pro 16bit­-96dB, 24bit­-144dB­), dale vlastni sum soucastek, aktivnich i pasivnich prvku, ruseni a podobne...
Odpovědět0  0
vodic | 3.5.200516:24
To az tak logicke neni. Pokud je napriklad nelinearita na vstupu stejna, jako na vystupu ­(lepe receno se kompenzuji ­- treba ­-1db na vystupu na 1 kHz by byl kompenzovan +1dB na 1 kHz na vstupu­), pak se vam vysledky vyrusi. Neboli vysledna frekvencni charakteristika muze vykazovat dokonale plochou krivku, ale ve skutecnosti to muze byt uplne jinak. Dalo by se rict, ze tady by si mohl vyrobce ­"vylepsit­" parametry. Nerikam, ze to vyrobci delaji, ale pokud ma vstup kazde karty jine zvlneni ­(a to ma, protoze jste meril hodnoty v radu zlomku dB a to nejsou zrovna nejvetsi cisla­), tak nekde se muze zvlneni secist a nekde odecist. A vzhledem k tomu, jake hodnoty tady prezentujete, mohou vam tam bez problemu vznikat chyby v radech stovek procent.

V tomhle pripade je zaklad merit jen jednou kartou. Samozrejme zvlneni na vstupu i tak muze dost razantne ovlivnit vysledky, ale alespon u vsech karet stejne. Idealni by bylo zamestnat osciloskop, i kdyz by to bylo dost casove narocne. Jsou i takove kousky, ktere umi merit primo frekvencni charakteristiku ­(spektrac, ktery jsem mel tu cest si osahat a umel to, stal kolem 300 000 :­)­), ale v tomhle pripade by to stejne neslo ­(funguje to tak, ze cejchovany generator postupne preladuje cely mereny frekvencni rozsah a na vystupu meri vystupni uroven ­- dobre pro dvojbrany, ale ne tady. Nebylo by kam signal posilat. Leda, ze bychom nastavili zvukovku tak, aby Line­-In propojila s Line­-Out. Pak by nam vysel soucet frekvencnich charakteristik vstupu a vystupu­).

Vase mereni bych prirovnal k nasledujicimu pripadu ­(kdyz se debil neuchyt :­)­) ­- postavte si vedle sebe nekolik lidi ­(vysoky tlustoch, maly hubenour, uplne mrnave stihla blondynka :­)­) a reknete jim, at kazdy zmeri svoji vysku v palcich. A protoze nemaji metr, tak to opravdu budou merit palcem. A protoze ma zena palec stihlejsi, nez chlap, a i kdyz je mala, muze ji vyjit klidne stejny pocet palcu, jako vysokemu tlustochovi ­(a to same muze vyjit i malemu hubenourovi­). A mate pocit, ze jsou vsichni stejne vysoci ? Proste a jednoduse je vzdy nutne merit nekym zvenci, jinak vam do mereni vstupuje neznama, kterou nelze eliminovat.
Odpovědět0  0
Tomcat2 | 8.1.200615:13
jedine reseni pro mereni techto neprofi karet, by bylo pouzit jako merici audio kartu nejake hi­-end profi reseni, tim myslim kartu za min. 10 tisic s nekolikanasobne lepsimi parametry, nez nejlepsi zvukova karta v testu...potom bych povazoval test za objektivni...take musim dodat, ze jsem na nejakem serveru jiz drive videl podobny test a tam zvolili daleko lepsi skupinu zvukovych karet, byla tam sice Audigy2 ZS, ale i karty z levnejsiho segmentu vyrobcu profesionalnich karet, ktere byly urceny pro bezneho uzivatele v cene podobne Audigy2 ZS...byly to firmy jako Terratec, M­-Audio a podobne, ktere jsou v profi sfere uznavany jako spicka, narozdil od Creative, jejiz karty jsou pouze a jen vhodne maximalne do zabavniho segmentu...vsechny karty byly 7.1, podporovaly EAX2 a jejich DSP skutecne pocitalo zvuk v 24­/96 kvalite, ne jako Audigy, ktera ma sice prevodniky 24­/96 ­(mizerne kvality­), ale pro zpracovani zvuk prepocita na 16­/48 a potom zpetne prevede na 24­/96...proto take vitez testu mel nesrovnatelne lepsi parametry nez AZS2...
Odpovědět0  0
viki@domazlice-net.cz | 3.5.200510:38
Můžete prosím upřesnit, jakým způsobem byl prováděn poslechový test? Šlo o slepý test ­(kdy poslouchající dostává náhodné neoznačené vzorky­) nebo posluchač věděl, ze které karty signál poslouchá? Kolik lidí test provádělo ­(bylo posluchači­)? Na jakých vzorcích hudby byl test proveden?

Děkuji,
Viki
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.5.200510:55
Dobry den,
test probihal porovnavanim ruznych dvou karet mezi sebou, takze posluchac samozrejme vedel, kterou kartu prave ­'posloucha­'. Na testu se podileli celkem 3 lide. Hudbu mate uvedenou na prvni strane, byli to: Bjork – Army of Me, Jan Garbarek – In Praise of Dreams a Koop – Soul for Sahib.
Odpovědět0  0
Tomcat2 | 8.1.200614:54
podle me je tento test velice neobjektivni...pokud posluchac predem vi, kterou kartu posloucha, tak se muze stat, ze i podvedome mu bude jeho oblibena karta hrat lepe nez ostatni...
Odpovědět0  0
Dan112 | 3.5.20059:01
Co otestovat Audigy2 Value.Cena poloviční proti ZS,parametry podobné,rozdílné jsou min.požadavky na komp.
Odpovědět0  0
enriqo (42) | 3.5.200511:01
Je to len premenovaný Audigy 1. Súčasné Live a A2value ­(cca. 1200sk na Slovensku­) sú len Audigy1.


Odpovědět0  0
rejca | 3.5.200512:07
Audigy 2 Value ma jadro z Audigy 2 ZS jen bez nekolika veci, ktere jsou zamceny. takze nemas pravdu :­-/
Odpovědět0  0
ElKid | 3.5.200515:34
A ty zamčené se nechají ještě pomocí hacknutých driveru odemknout :o­))
Odpovědět0  0
lubosh | 3.5.200515:38
pls a jak se ty zamčené odmeknou....??
Odpovědět0  0
sualk | 19.5.200521:24
Prosím vás nevíte zda ty uzamčené funkce jdou potom nějak softwarově odemknout?Díky!!!
Odpovědět0  0
enzo@epost.cz | 3.5.20058:37
Ja som mal Aud1 a po rok a pol sa pokazil, vymenili mi a hneď som aj predal a zobral ­(dôveroval som­) Aud2, kt. je teraz na reklamácií ­(nijaký kondenzátor al. čo tam odišlo ­- šumí to a po čase hrčí­). Teraz používam ­"soundstorm­" ala nvidia onboard ­- celkom dobré zatiaľ. Kamarát je hudobník má hercules ­(predtým len sound blaster­), ale tvrdí že hercules je o triedu lepšia ­(kupoval ho za cca. 5000 sk ­- nijaká vyššia trieda­).

Do bežného pc­-čka podľa mňa stačí zvukovka za 700­-800 sk ­(sb live atď.)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.